Synlighet

Med sökmotoroptimering kan du säkerställa att dina kunder hittar din webbplats när de söker på nyckelord som är viktiga för dig. Att synas på bra positioner i sökmotorer på de marknader där man verkar är viktigt för så gott som alla företag. Sökmotormarknadsföring har fått en allt viktigare roll när det gäller att skapa synlighet på nätet. Många köpbeslut som sker idag föregås av att man använder sökmotorer för att hitta fakta och underlag för köpet. Oavsett om det gäller att köpa konsumentprodukter, resor, nöjen eller många företagsinköp ser vi att man söker runt och samlar fakta på olika platser, innan man tar sitt beslut och väljer en leverantör.

Vår metod för en väl genomförd sökmotoroptimering är att i olika steg, och i nära samarbete med uppdragsgivaren, genomföra de förändringar som krävs för att webbplatsen ska placera sig så bra som möjligt i sökmotorer med egen kraft. Planera köp av annonser, använda PR, sociala medier och andra metoder för att externt driva trafik och förbättra webbplatsens rankning.

Sökmotormarknadsföring konkurrerar idag med traditionella kanaler och kan i vissa fall helt ersätta dem. Internet är en egen värld med en bukett med olika delmedier. Dessa skiljer sig, främst genom interaktivitet och att individer i högre utsträckning själva väljer, från analoga medier.

Vi kan hjälpa till att bygga upp processer hos er för att säkerställa att webbplatsens rankning på ett naturligt sätt upprätthålls, vi kan även erbjuda webbredaktörtjänster för att komplettera er egen organisation.

Viktiga faser i arbetet med synlighet

  1. Definition av ord och fraser
    1. Hitta relevanta fraser och kombinationer av ord. Det är viktigt att inte låsa sig vid vad som är viktiga begrepp eller kärnvärden för företaget. Man måste försöka föreställa sig vad den önskade målgruppen kan tänkas söka på inom olika områden. Ofta finns det en kundförståelse hos företagen som vi samlar i detta steg.
    2. Vi gör en nulägesanalys av webbplatsens placering, hur nuvarande besöksgenerering ser ut och hur konkurrenter placerar sig (och varför).
  2. Teknisk disposition
    1. Genomgång av webbplatsens sidstruktur och klassificering av innehåll.
    2. Översyn av teknisk disposition (titel, rubriker, nyckelord etc).
    3. Prestanda och teknisk korrekthet (brister på detta område straffas i rankningen).
  3. Redaktionellt innehåll
    1. Genomgång av texter och innehåll. Säkerställa att innehållet harmoniserar med vad sidan faktiskt handlar om.
  4. Interna länkar
    1. Vi ser bland annat över möjligheten att skapa relevanta textlänkar och skapar taxonomier.
    2. Det innefattar att revidera kringliggande text och hur länkarna förhåller sig till det totala redaktionella innehållet.
  5. Externa länkar
    1. Pekar de till rätt webbplats och rätt (aktuell) sida?
    2. Vad kan man göra för att uppmuntra inlänkning till webbplatsen? Är de relevanta? Kommer de från äkta relationer till företaget?

Alla företag behöver effektiva affärsystem. Det finns mycket att vinna på att slimma dina affärsprocesser. 

Vi jobbar med OpenERP och är experter på att ta fram rätt lösning för ditt företag.

Vi gillar fri programvara. Fri programvara är produkten av många företag i samverkan. Det innebär kostnadseffektiva och robusta lösningar och minskade underhållskostnader när program behöver anpassas.

Vi är duktiga på webbsidor. I över ett decennium har vi levererat funktionella webbplatser till företag i hela Sverige. Vi bygger webbplatser med tydlig och genomtänkt design, enkel navigering med senaste tekniken så att du enkelt själv kan underhålla din sida och låta den utvecklas med din verksamhet.